Za niedługo mój synuś przyjdzie na świat a ja jestem kompletnie zielona co do zmiany pieluszki niemowlakowi.
Może pytanie trochę dziwne ale chciałam się dowiedzieć co ile się zmienia pampersa niemowlakowi? I czy za każdym razem pupkę trzeba smarować czymś na odparzenia?
boję się, że mały będzie miał mokro albo kupkę a ja będe myslała że ma sucho bo przecież ‘‘niedawno’’ przewijałam.
pieluszke u takiego malucha zmienia się w razie potrzeby po ok 3-4 godz od zmiany. Choc zależy tez od pieluszek. Należy pamietac ze taki maluszek ma bardzo malutki pęcherz i częściej siusia. Ja osobiście polecam po każdej zmianie pieluszki pokremowac pupe dziecka nawilzajaca mascia typu linomag czy alantan. Nie polecam sudocremu który ciężko jest wymyc. Dobrze by było aby na poczarku pupe niemowlaka przemywać woda z delikatnymi plynami a chusteczki stosować okazjonalnie. Pamietajmy tez żeby dokładnie wytrzeć dziecko po umyciu i o dokładnym dopasowaniu pieluszki wyciągnijmy falbanke, żeby nie uwierała itp.
Pieluszkę zmienia się często. Zawsze jak zrobo kupkę od razu. U mnie przerwy przy ssamym siusiu to max 3h.
Za każdym razem smaaruję kremem ziajki do pupki, oczywiście po dokładnym wyczyszczeniu wszystkich zakamarków (zwracaj uwagę na zgięcia skórki) i wysuSzeniu pupki tetrą. Często wietrz pupkę, a specyfików na odpażenia używaj tylko jak pojawi się jakiś problem
Na jakieś krostki psikam octeniseptem.