Hej, jak u was wyglądał pierwszy poród? A w zasadzie jak rozpoznać że to już? Jak wyglądają skurcze, co jaki czas i czy jest to do rozróżnienia? Jestem w 35tc lekarz nie daje mi za dużo czasu, a mnie boli każdy możliwy mięsień przez co się stresuje „bo to może już„ . Tak samo ból pod lewą piersią, taki ucisk a jednocześnie kłucie, czy to normalne czy już panikuje?
Skurcze porodowe na pewno poznasz, ponieważ są regularne i występują cyklicznie oraz nie będą ustępowały pomimo tego, że zmienisz pozycję ciała. Na początku będziesz odczuwała je co 10 minut i będą trwały około 40 sekund. Z czasem skurcze będą pojawiały się coraz częściej.
Będziesz odczuwała ból w podbrzuszu a także okolicy krzyżowej i lędźwiowej, które będą przypominały dolegliwości podczas miesiączki lecz będą silniejsze i będą nasilały się z upływem czasu.
Jeśli to Twój pierwszy raz możesz mieć problem z rozróżnieniem czy to już przez skurcze przepowiadajace. Jednak pamiętaj że przepowiadajace przechodzą, np. gdy weźmiesz ciepły prysznic one powoli ustąpią a porodowe mogą delikatnie złagodnieć ale nie przejdą. Powodzenia i nie stresuj się. Tez bałam się że urodzę w drodze bo nie poznam tego momentu a musieli syna ze mnie wyciągać tak nie chciał wyjść. Także spokojnie, to rzadko trwa krótko. :-)
Ja miałam indukcje i szczerze do póki nie odeszły mi wody to na patologii ciąży nie wierzyli mi, że rodze. Uwierzyli dopiero gdy odeszły mi wody. Jak one odejdą to był taki ból, że nie pomylisz tego z niczym. Uważam, że jak są skurcze takie jak na miesiączkę co 3 minuty i trwające po 30-40 sekund to warto już na tą porodówkę jechać. Ja tak miałam i później były co minutę aż do odejścia wód
Każda z nas jest inna u każdej inaczej zaczyna się poród, każda z nas ma inny próg bólu. Może się zdarzyć tak, że nie nadejdą jeszcze skurcze, a okaże się, że odejdą Tobie wody płodowe. Wówczas będziesz wiedziała, że masz zgłosić się na porodówkę.