Życzliwość, empatia i wzajemny szacunek są potrzebne zdrowym jak i chorym. Wpływają na jakość opieki, a tym samym na satysfakcję pacjentów, a także pracowników medycznych z ich wykonywanej pracy.
Dlatego okazywanie szacunku powinno być wkomponowane w nasz zawód dożywotnio!
Każdy człowiek w chwili hospitalizacji odczuwa lęk, niepewność jutra, spodziewa się różnych scenariuszy. Znajduje się w całkowicie nowych warunkach, boi się procedur diagnostyczno-terapeutycznych. Dlatego oczekuje naszego zainteresowania, serdeczności, a także spokoju, skupienia i pewności w podejmowanych decyzjach.
Dawanie nadzieji i stwarzanie szans jej spełniania poprzez poprawę warunków leczenia to podstawa egzystencji w pracy Medyka. Dzięki holistycznemu widzeniu człowieka, w powiązaniu z otaczającym środowiskiem, zawodem, osobistymi zwyczajami, oraz relacjami międzyludzkimi możemy współgrać w pełnym procesie terapeutycznym.
Każdy człowiek chce być traktowany godnie, z uwzględnieniem jego psychosomatycznej jedności i niepowtarzalnej indywidualności.
Traktuj swoich pacjentów tak samo jak Ty chciałabyś być traktowana!
Wszyscy wiemy, że warto być życzliwym, ponieważ radość czerpiemy z niesienia pomocy innym.