Położnictwo- mój styl życia

Moja przygoda z zawodem położnej rozpoczęła się już blisko 7 lat temu, kiedy to odważnie, dziarskim krokiem przekroczyłam próg Akademii Medycznej, by rozpocząć nową drogę w swoim życiu. Nieudana rekrutacja na farmację sprawiła, że „by nie stracić roku” wybrałam najbardziej odpowiadającą mi alternatywę- studia położnicze. Dziś zastanawiam się, czy to był jednak przypadek, że padło akurat na ten kierunek? Nie sądzę:) Tak miało być.

Zajęcia na pierwszym roku od rana do wieczora sprawiły, iż zaszła pierwsza zmiana w moim życiu- koniec z imprezowaniem i spaniem do popołudnia. Teraz jestem studentką i studiuję poważne sprawy- nie mogę przyjść na zajęcia niewyspana bo nie dam rady przyswoić wszystkich nowych wiadomości- sprzężna, promontorium, płaszczyzna wchody, wychodu, kardiotokograf, klem itd., itp. Tyle nowych, nieznanych pojęć, że aż głowa boli. Choć czasami bywało ciężko, powoli zaczęłam się wciągać w temat.

Każde praktyki w szpitalu były czymś, na co wyczekiwałam z upragnieniem. Bardzo podobało mi się to, że personel szpitala nosi specjalne ubrania. Świeżo wyprasowany biały mundurek sprawiał, że czułam się naprawdę ważna. Wiedziałam, że jestem tutaj po to by pomagać ludziom. Dzięki temu zaczęłam inaczej traktować na otaczających mnie ludzi- stałam się bardziej otwarta, przyjaźnie nastawiona, uśmiechnięta. Ta praca wyzwoliła we mnie cechy, których dotychczas nie używałam zbyt często- tzn. systematyczność, stanowczość, odpowiedzialność za kogoś lub coś, bycie konsekwentnym w działaniu. Cieszę się, że ten zawód ukształtował mój młodzieńczy wówczas charakter.