Odrzucona reklamacja - Kabina prysznicowa

Witam was.
Mam problem i potrzebuje porady prawnej odnosnie reklamacji. Wiem ze kiedys byly tu mamy ktore sie znaly na takich rzeczach wiec moze ktoras z was mi pomoze.

Mianowicie, tydzien temu w nocy rozlegl sie ogromny huk spowodowany peknieciem szyby od kabiny prysznicowej, szklo rozbryzglo sie po calej lazience. Nastepnego dnia maz pojechal do sklepu aby zglosic reklamacje, ktora sklep przyjal i oznajmili ze z serwisu przyjada obejrzec co sie stalo.
Dzisiaj przyszlo takie o to pismo:

Szanowni Panstwo,
Informujemy ze reklamacja dotyczaca stluczonej szyby zostala zuznana za NIEZASADNA. Uszkodzenia mechaniczne (stluczenie szyby) nie podlegaja naprawie z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.

Jednoczesnie informujemy ze jest mozliwosc zakupu szyby w Dziale Sprzedazy Metal-Hurt (nr tel.) Przed zamontowaniem nowej szyby sugerujemy sprawdzenie poprawnoci montazu, w szczegulnosci zachowania symetrii kabiny.

Szklo hartowane jest duzo bardziej odporne na zginanie i zmiany temperatur niz tradycyjn. Jest to szklo bezpieczne, gdyz po przekroczeniu jedo wytrzymalosci ulega rozbiciu na wiele drobnych kawalkow, co minimalizuje ryzyko powaznego zranienia.

Uszkodzona krawedz, zarysowanie powierzchni badz zbyt silne naprezenie (np spowodowane nieprawidlowym montazem) moze spowodowac rozbicie szyby (popekanie) W zaleznosci od ubytku lub sily naprezenia moze to nastapic przy montazu badz po kilku miesiacach.

Podczas montazu kabiny szczegulnie nalezy dbac o to aby krawedzie tafli szkla nie stykaly sie bezposrednio z twardymi powierzchniami (np nie nalezy opierac tafli szkla na kaflach- szczegolnie naroznikow - podczas montarzu), Krawedzie szkla powinny byc zabezpieczone ochronnymi naroznikami lub oslonami z tworzywa sztucznego w trakcie wyjmowania z opakowania oraz montazu.

No wiec wlasnie - Pismo przyslo ale z serwisu nikogo nie bylo!
Kabina byla zamontowana symetrycznie bo maz sprawdzal jeszcze dzisiaj.
skoro szklo hartowane jest bardziej odporne (?) to dlaczego?
Narozniki byly zabezpieczone gumowymi listwami przez caly czas korzystania.
Kabina zamontowana byla juz 13 miesiecy
I skoro gwarancja jest na dwa lata to czego ona dotyczy?

Bardzo was prosze o pomoc jesli ktos zna sie na reklamacjach. Czy jest szansa zawalczyc o to czy mozna sie jeszcze jakos odwolac? Jesli tak to jak to zrobic? Jakie kroki jeszcze poczynic.
Bede bardzo wdzieczna jesli pomozecie.

Niunia odwołaj się, w sensie złóż ponowną reklamacje ponieważ nie zgadzasz się z ich odpowiedzią. I najlepiej poszukaj u siebie w mieście rzecznika praw konsumenta który za darmo Wam pomoże i w waszym imieniu wyśle do niech pismo jeśli uzna że macie o co walczyć (w sensie że to nie z Waszej winy bo taka jest prawda). Nie odpuszczaj, a niestety u Nas trzeba czasem bardzo o swoje walczyć;/

Aga wlasnie szukalam przed chwila rzecznika i znalazlam na razie napisalam maila zobaczymy co na to odpisze a pozniej zobaczymy co dalej.
Wlasnie sie zaparlam i stwierdzilam ze nie podaruje! O nie, moj maz zawsze machnie reka i odpusic ale ja nie odpuszcze nie ma mowy.
Ponowna reklamacje czyli znowu udac sie do sklepu i znowu zlozyc reklamacje? przeciez od razu ja odrzuca…?

Też bym radziła się do rzecznika wybrać. Najczęściej w Urzędach Miast jest taki człowiek, który za darmo pomaga rozwiązać sprawę.

Niunia tak jak pisałam czy zgaszałaś to na reklamacji czy rękojmi ? Jakie miałaś roszczenie ?
Również radzę nie odpuszczać.

Syba byla reklamacja. Roszczenie tzn?

Iza a kto montował Wam ta kabinę? Czy ktoś, tzn. fachowiec widział to wszystko po pęknięciu szkła? Jakby przyszło Ci się iść do sądu z ta sprawą, gdzie na pewno zostanie powołany biegły, do powodzenia będą potrzebne takie informacje.

Napisz proszę czy podczas składania reklamacji korzystałaś z rękojmi sprzedawcy czy gwarancji ?. Kto montował kabinę i czy wykonałaś zdjęcia przed i po pęknięciu szyby.

Aniu kabine montowal moj maz, jeszcze po tym jak przyszlo pismo ze moze byla niesymetrycznie zamontowana to poszedl i zmierzyl wszystkie katy i jest zamontowana symetrycznie.
Koczystalismy z reklamacji/gwarancji ktora obejmuje jeszcze 10 miesiecy.
Zdjecia przed mam zdjecie po moge miec poniewaz do tej pory nawet szklo nie bylo sprzatniete bo czekalismy na eksperta ktory mial to ocenic a nawet nie raczyl przyjechac. Wiec nie ma problemu ze zrobieniem zdjecia kiedy szyby juz nie ma a szklo lezy na podlodze.

Znalazlam w internecie 4 przypadki gdzie tej firmy szyba kabiny pekla nigdzie nie moglam znalezc co bylo dalej poniewaz kazdy po odrzuceniu reklamacji sie poddawal a ja sie nie chce poddac bo skoro gwarancja jest to dlaczego ma nie objac tego. rozumiem ze moze przez uszkodzenie mechaniczne peknac po kilku miesiacah ale nie po ponad roku! No dla mnie to troche dziwne. I jak moga wmowic to ze kabina byla uszkodzona podczas zlego montazu?! przeciez mogla zostac uszkodzona na sklepie albo jeszcze zanim tam trafila! Nie bylo zadnych pekniec zadnych zarysowan zadnych sladow ze cos moglo by sie dziac, przeciez codziennie ja mylam to bym taka rzecz zauwazyla. No i sami mowia ze szklo hartowane jest odporniejsze no wiec jak moglo tak poprostu peknac?

Niunia nie znam się na szkle ale faktycznie czasami jakieś rozprężenie lub naprężenie materiału może spowodować jego uszkodzenie. Natomiast na Twoim miejscu złożyłabym reklamację ale korzystając z rękojmi a nie gwarancji i nie poddawała się jeżeli będzie rozpatrzona negatywnie. Zawsze tak jak piszą dziewczyny możesz bezpłatnie skorzystać z pomocy Rzecznika ale najpierw musisz złożyć ponownie reklamację ale korzystając z rękojmi sprzedawcy. Przeczytaj sobie warunki gwarancji a konkretnie odpowiedzialność gwaranta - producenta, i zobaczysz że wada materiału mogła powstać nieco później ( jak sama zauważyłaś ) w sklepie i to właśnie sklep powinien rozpatrzeć reklamację ponieważ z punktu widzenia producenta wszystko było ok. więc odrzucił reklamację.

Aniu dziekuje czyli udac sie jeszcze raz do punktu i tym razem zglosic nie na gwarancji a skorzystac z rekojmi czyli to tylko i wylacznie dotyczy sklepu? i producent tu nic nie ma?
No wlasnie bo skad ja mam pewnosc ze to uszkodzenie nie powstalo juz w sklepie i to wlasnie o to chodzi ze nie udowodnia mi tego a wmawiaja ze nasza wina.

kurcze z tą rękojmią to nie wiem jak to będzie, gdzie to kupowałaś (w jakim sklepie)? Rzecznik praw konsumenta Wam pomoże wyjaśni czy jest o co walczyć. Daj znać Iza

Aga kabina byla kupiona w Leroy Merlin akurat na promocji z brodzikiem za 750 zl teraz sama kabina kosztuje 1300zl…
Czytalam gdzie nie gdzie ze to walsnie z promocji tak czasami jest u tutaj byla ladna promocja bo prawie o polowe przecenione…

no tak ale to była promocja a nie zakup towaru wadliwego! więc nie ma prawa się coś takiego stać. Na promocji się kupuje pełnowartościowy produkt. Ale może tak być że oszukują na każdym kroku;/

Niunia ogólnie opłaca się wszystko zgłaszać na rękojmi, a nie na gwarancji. Nie wiem czy czytałaś różnice?

Aga no to akurat prawda bo wiadomo ze gdyby sie wiedzialo to by sie w ten sposob nie oszczedzalo…
Zestaw lazienkowy z umywalka ktora byla peknieta tez kupilismy na promocji, gwarancje nam przyjeli tylko i wylacznie dlatego ze bardzo duzo osob zglaszalo reklamacje towarow tej firmy

Syba powiem szczerze ze nawet nie wiedzialam ze cos takiego mozna zglaszac. ale teraz juz wiem dzieki wam :slight_smile:

Niunia, mój Mąż jest kierownikiem marketu budowlanego. Mąż twierdzi, że serwisanci mają w obowiązku przyjechać i sprawdzić symetrię montażu. Nie można na podstawie samego zgłoszenia nie uznać reklamacji. Trzeba obejrzeć stan faktyczny. Mąż już kilkakrotnie montował kabiny i jest w 100% pewny, że jeżeli byłaby źle zamontowana to już dawno by pękła. Przysługuje Wam nowa kabina. Macie prawo domagać się aby przyjechali serwisanci. Mój szwagier jest dyrektorem Obi. Jak trzeba będzie to z Nim o tym porozmawiam, bo akurat jutro będzie u nas.

Bławatkowa2015 - Marta? Dobrze pamietam?

Wiec tak w sklepie przy zgloszeniu reklamacji powiedzieli zze z serwisu przyjada ale nikt sie nie pojawil.
No wlasnie tez mi sie wydaje ze dawno by pekla… a ona pekla po roku… Dziwna sprawa
Az zaluje teraz ze nie kupilismy kabiny w OBI tylko w LM :slight_smile: No i pytalas o to szwagra? Co on na to?

Wiecie co mowilam wam ze pisalam do rzecznika? No i odpisala mi ze po roku od zakupu nalezy udowodnic wine sprzedajacego jesli nie udowodnie ze kabina nie nadawala sie do uzytku lub posiadala wady fabryczne/mechaniczne to nie ma o co walczyc…
No to sie zalamalam…

Niunia spróbuj jeszcze porozmawiać z pracownikami sklepu na ogół oni są bardzo życzliwi. Jak będę się widziała z teściową to podpytam ją na ten temat.