"moje najcenniejsze doświadczenie w pracy położnej"

O tym, że zostałam położną zdecydowało za mnie życie, trochę przyczyniły się do tego ciekawość tego co nieznane, chęć niesienia pomocy innym oraz pragnienie zgłębienia „tajemnej” wiedzy o tym, jak z czegoś niebywale małego powstaje coś tak cudownego jak nowy człowiek.
Choć w zawodzie pracuję zaledwie od 3 lat, to ilość informacji i cennych doświadczeń, jakie nabyłam jest naprawdę duża i zawsze chętnie dzielę się nimi z pacjentkami, z rodziną i ze znajomymi. Nie potrafię wymienić jednego najcenniejszego dla mnie doświadczenia, każdy dzień w pracy sprawia, że dowiaduję się czegoś nowego, przydatnego, interesującego, ciekawego.
W swojej pracy zawodowej zajmuję się noworodkami. Pierwszą rzeczą, której musiałam się nauczyć rozpoczynając pracę była obserwacja noworodka (dodam, iż nie posiadam jeszcze swoich dzieci, więc było to dla mnie nie lada wyzwanie). Noworodek, a już  w szczególności wcześniak nie powie nam, że jest głodny, ma mokrą pieluszkę albo, że boli go brzuch. A może jest mu za ciepło w inkubatorze?  A może po prostu ma zły dzień i „muchy w nosie”? A może to jednak coś poważniejszego, np.rozwijająca się infekcja? Dokładna obserwacja dziecka, jego zachowania, ruchów, rodzaju płaczu pozwala mi rozszyfrować, co też ten mały człowieczek chce mi przekazać. 
Kolejnym atutem jest nabycie zręczności w wykonywaniu różnych zabiegów pielęgniarskich. Pewna doświadczona położna powiedziała mi kiedyś, że jak tylko nauczę się zakładania wenflonu noworodkowi, pobierania krwi itp. to żadna żyła, czy to u dorosłego, czy też u   dziecka nie będzie mi straszna. I to się sprawdza!