Masaż krocza przed porodem

Mamy, czy to ważny punkt na liście przygotowań do porodu? 

Ja tutaj nie mam doświadczenia w temacie więc chętnie poczytam czy inne mamy mają swoje historię :) w sumie to pierwszy raz o czymś takim słysze przed porodem :)

W pierwszej i drugiej ciąży po prostu nie słyszałam o czymś takim. Ale już przed trzecim porodem zaczęłam jakoś w 36tc żeby uelastycznić mięśnie i tkanki, aby uniknąć nacięcia krocza i pęknięcia. Udało się sprawnie urodzić bez nacięcia i pęknięcia. Jest ogromna różnica w połogu, jeśli nie było nacięcia. Natomiast w 4 ciąży masażu nie wykonywałam, nie piekłam i nie nacieki mnie przy porodzie, pewnie po 3porodach sn tkanki były na tyle rozciągnięte że nie trzeba było nacinać.

Ja polecam taki masaż, szczególnie kobietom które będą rodzic pierwszy raz, na pewno pomoże a nie zaszkodzi. Po porodzie bez nacięcia to praktycznie gdyby nie krwawienia to nie odczułam połogu.

Według moich znajomych (fizjoterapeutka i lekarz w trakcie specjalizacji z ginekologii) to mega ważny punkt przygotowania do porodu. Dlatego ja już umówiona na pierwszą wizytę do fizjoterapeutka uroginekologicznej. Najlepiej rozpocząć spotkania pod koniec 2 trymestru :) 

Ja niestetety, nie z wyboru a z przymusu po cc, ale słyszałam o tym, że taki masaż pomaga uniknąć nacięcia krocza. Czytałam też że noetety niektóre położne z automatu nacinają krocze, bo łatwiej się goi nacięcie niż pęknięcie. Więc warto umieścić informację o nie nacinaniu krocza w planie porodu...

Taki masaż wykonujecie same w domu czy u jakiegoś specjalisty?

Ja słyszałam, że to coraz modniejsze żeby wykonywać taki masaż, oczywiście wykonuje się go samemu lub z partnerem :) Na webinar ach ciążowych pokazywali jak taki masaż powinien wyglądać więc to nic trudnego. Miałam zacząć się tak przygotowywać do porodu ale nie zdążyłam bo trafiłam do szpitala wcześniej