Zrosniete wargi sromowe u niemowląt

Hej dziewczyny jestem bo wizycie u lekarza, który stwierdził u małej zrośniecie warg sromowych. Lekarz mów że jest to co raz częstsze schorzenie u niemowląt, a czemu tak się dzieje nie ma pojęcia. Dostałyśmy maść na sterydach Które mamy stosować przez 2tygodnie jesli wargi się nie odkleją czeka nas operacja. Czy któraś z was miała podobną sytuację? Jak to wygląda bo ja się zaczynam trochę martwić? 

Nie miałam tego problemu, bo mam chłopca. Jednak na razie bym stosowała maść i czekała na efekt.

Czytałam, że jedną z przyczyn mogą być chusteczki nawilżane, czy pieluchy jednorazowe, a nawet kremy na odparzenia stosowane w nadmiarze. Ja bym proponowała odstawienie też tego co się da, a mianowicie mycie pupy płatkami kosmetycznymi z wodą, a ograniczenie chusteczek nawilżanych, na pewno nie zaszkodzi to. Można by było też stać się fanką wielopielo, ale to na pewno trudniej wykonać. Ja sama nie wyobrażam sobie życia bez pampersów.

Niestety to prawda.. Trzeba tego bardzo pilnować. Ja mega tego pilnowałam. Po niemalże każdej kąpieli brałam odrobinę maści LINOMAG na patyczek i smarowałam Hani wargi sromowe. U nas na szczęście nie doszło do sklejenia. 

Teraz to pozostaje Wam stosować się do zaleceń lekarza. Mam nadzieję że uda się Wam rozgonić to maścią i operacja nie będzie konieczna. 

Ll!a z ciekawości jaka masc na sterydach dostałyście? 

Pamiętaj, że teraz bardzo ważna jest higiena sromu i krocza. Zabieg to ostateczność. 

Mam córeczkę ale nie mieliśmy takiego problemu 

Illa teraz pozostaje już tylko stosowanie maści i czekanie na efekty, oby operacja okazała się niepotrzebna. Kiedyś czytałam że sklejenie warg sromowych wystepuje przy zbyt wysokim poziomie estrogenów, rzadko zdarza się to z powodu niewystarczającej higieny.